ماهوواتنگ

ماهوواتنگ بنیانگذار بزرگترین شرکت اینترنتی در چین

ماهوواتنگ (Ma Huateng)، یکی از جوان‌ترین میلیاردرهای چین است که ثروت خود را از صنعت اینترنت به دست آورده است. وی با ثروت ۶/۳ میلیارد دلاردر سال ۲۰۱۰ به عنوان دویست و چهل و نهمین میلیاردر جهان معرفی شد.

ماهوواتنگ یکی از مؤسسان شرکت تن سنت است. برند قدرتمند QQ این شرکت بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر را تاکنون به خود جذب کرده و سایت این شرکت را تبدیل به معروف‌ترین فراهم‌کننده خدمات چت آنلاین و همچنین شرکتی پیشتاز در بازی‌های آنلاین کرده است. ماهووا تنگ در حال حاضر رئیس و مدیر اجرایی شرکت تن سنت است.

ماهوواتنگ در ۲۹ اکتبر سال ۱۹۷۱ در چائو یانگ در استان گوانگ دانگ چین متولد شد. وی در دانشگاه شنژن و در رشته کامپیو‌تر تحصیل کرد و در سال ۱۹۹۳ از این دانشگاه با مدرک کار‌شناسی فارغ‌التحصیل شد. ماهوواتنگ قبل از تاسیس تن سنت مسئول تحقیق و توسعه سیستم صفحه بندی اینترنتی شرکت موشن تله کام چین، یک شرکت تامین‌کننده خدمات و محصولات مخابرات دوربرد در چین، بود.

ماهوواتنگ به همراه دوستش ژانگ ژیرانگ شرکت تن سنت را در سال ۱۹۹۹ تاسیس کرد. اولین محصول این شرکت یک ابزار پیغام فوری به نام تن سنت QQ بود که در چین بسیار معروف شد. تن سنت به زودی گسترش یافته و تبدیل به «پاسخ چین به AOL» شد. سهام تن سنت برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ به شکل عمومی‌در بازار سهام هنگ‌کنگ به فروش رفت. ماهوواتنگ در حال حاضر مسئول توسعه استراتژیک، جهت‌دهی کلی و مدیریت کسب و کار این گروه است.

در حال حاضر این شرکت خدمات مختلفی شامل شبکه‌های اجتماعی، پورتال‌های تحت وب، تجارت الکترونیک و بازی‌های چند رسانه‌ای آنلاین می‌شود. دفتر مرکزی تن سنت در شنژن واقع شده است. درآمد این شرکت در سال ۲۰۰۹ به مبلغ ۸/۱ میلیارد دلار و سود خالص ۷۶۰ میلیون دلار رسید که آن را تبدیل به سودآور‌ترین شرکت اینترنتی در چین کرد.

تا سپتامبر سال ۲۰۱۰ این شرکت در حدود ۶۳۶ میلیون حساب کاربری فعال برای تن سنت QQ داشت. تعداد حساب‌هایی که در QQ به شکل همزمان فعال هستند گاهی حتی از ۱۰۰ میلیون کاربر هم فرا‌تر می‌رود. تا نوامبر سال ۲۰۱۰ تن سنت با سرمایه بازار ۳۸ میلیارد دلار بعد از گوگل و آمازون سومین شرکت اینترنتی بزرگ جهان بود. ماموریت تن سنت بهبود و ارتقای کیفیت زندگی مردم از طریق خدمات اینترنت است در حال حاضر تن سنت خدمات اینترنت، موبایل، مخابرات دوربرد و تبلیغات آنلاین را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. بیش از نیمی‌از کارکنان تن سنت افراد تحقیق و توسعه هستند که این نشان دهنده تعهد و پایبندی این شرکت به توسعه قابلیت‌های نوآوری و توسعه بلند مدت برند این شرکت می‌باشد.
مجله تایمز در سال ۲۰۰۷ ماهوواتنگ را به عنوان یکی از تاثیرگذار‌ترین افراد جهان معرفی کرد. آقای ماهوواتنگ هم اکنون بیش از ۱۸ سال سابقه در صنایع مخابرات دوربرد و اینترنت دارد.

برچسب ها

مطالب مشابه...

0 افکار در “ماهوواتنگ”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *